Employer Branding
Met employer branding ga je je bedrijf in de arbeidsmarkt als merk neerzetten. Zo eenvoudig maar zo belangrijk. Een goed uitgebouwde employer branding start met een positieve, transparante bedrijfscultuur. Dat zorgt ervoor dat medewerkers gemotiveerd en loyaal blijven, en dat nieuw talent sneller de weg vindt naar jouw bedrijf.
Wat maakt dat jouw bedrijf anders, beter is? Wat maakt je uniek? Welke waarden wil je uitdragen? Wat wil je bereiken én hoe? Welk personeelsbeleid wil jij voeren? Hoe wil je belonen, opleiden, kansen bieden…
Samen gaan we op zoek naar de identiteit van jouw bedrijf en vertalen dit naar een sterk persoonlijk verhaal.
Waarom is Employer branding zo belangrijk?
Stevige marktpositie
Een positieve bedrijfscultuur ligt aan de basis van employer branding. Hoe beter deze is, hoe sterker je merk kan worden. Bepaal je missie, visie en waarden. Investeer in leiderschap, creëer een aangename werkomgeving en zorg voor een transparant personeelsbeleid.
Vacatures snel invullen
Naast je huidige medewerkers motiveren en tevreden houden, is employer branding een krachtig wapen in de war of talent. Laat kandidaten duidelijk zien op welke manier je als bedrijf het verschil maakt voor je personeel en klanten en stimuleer zo 'actief solliciteren'.
Verbinding & motivatie
Je werknemers zijn dé spil van jouw onderneming. Door te investeren in een positieve, open bedrijfscultuur en goed leiderschap, zorg je voor verbinding en intrinsieke motivatie bij je werknemers. Deze werknemers gaan nergens heen én promoten je bedrijf buiten de (m)uren.
Communicatie
Je identiteit staat vast, je hebt je verhaal, je weet wie je ideale medewerker is en je medewerkers zijn heuse ambassadeurs van je merk geworden. Time to spread the word! Denk online: je website, socal media, advertenties, nieuwsbrief,... maar zorg ook dat je offline aanwezig bent.